אומנות השכנוע בדיגיטל

איך בונים דף נחיתה מנצח?

כתיבת דף נחיתה זה השמנא והסלתא של הקופירייטינג מבחינתי. מדובר על פאר היצירה של השיווק הדיגיטלי. אסביר.

דף נחיתה, כשמו כן הוא. מטרתו היא שקהל היעד "ינחת" על רובריקת הפרטים וישאיר פרטים. דוגמה הפוכה לדף נחיתה היא אתר מקיף (כמו זה), שהמטרה העיקרית שלו איננה השארת פרטים ויצירת קשר, אלא מיתוג, היכרות, מתן ערך, יצירת קשרים ועוד – כלומר, באתר כמו זה, שנקרא "אתר תדמית" ה"מטוס" בעצם "חג בשמיים" עד שהוא מגיע ל"נחיתה", אלא שבדף נחיתה רובריקת השארת הפרטים מופיעה מייד.

"דף הנחיתה" הקלאסי נראה כמו טופס קצרצר ופשוט, שמכיל את תמצית התוכן השיווקי. אשר על כן, דף הנחיתה איננו תוצר של מתכנתים או גרפיקאים, אלא של מנהלי שיווק ואנשי שיווק דיגיטלי. אז למה זה השמנא והסלתא מבחינתי? הרי את תמצית המסר השיווקי ניתן להחיל גם בקמפיין בפייסבוק או בגוגל. התשובה היא – כי דף הנחיתה הוא שלך. נכון, אנחנו תלויים בגוגל, ואם גוגל תקרוס אנחנו בבעיה רצינית, אבל אל תשכחו שאנחנו חיים בעולם שטוויטר ופייסבוק חסמו את החשבון של מנהיג המפלגה הרפובליקנית בארה"ב ונשיאה לשעבר (בין אם אתם מסכימים איתו ובין אם לא – יש כאן סיכון). לעומת זאת, דף הנחיתה שלך – הוא שלך והוא תמיד יישאר שלך. שם ניתן לפרוח ולא להיות תלויים בגחמות של פייסבוק או כל רשת חברתית כזו או אחרת.

ישנו עוד סוג של דף נחיתה, שנקרא "וואן פייג'" או דף נגלל. זה דף שמטרתו היא השארת פרטים, אלא שהוא מכיל יותר פרטים מאשר הנחיתה בלבד. יש עוד סוג של אתר, שאני המצאתי לו את השם. אני מכנה אותם "אתרי נחיתה". אמנם יש אתר, אבל רובריקת הפרטים והמסר השיווקי המרכזי קופצים מייד לעיניים. מדובר על אתר שכל מטרתו הוא אך ורק השארת פרטים וכל לשונית או מלל בו מטרתן לקדש את המטרה.