ניהול אסטרטגיית תוכן

בניית אסטרטגיית תוכן -
המדריך המלא

ישנם שלושה מונחים דומים, משיקים, אך שונים, שנוגעים לאסטרטגיה של קמפיין דיגיטלי.

 

משפך שיווקי: מדובר על שלבים / מסע שעל הלקוח הפוטנציאלי לעבור עד שהוא הופך ללקוח. ככלל, השלבים הם (בצורת משפך, שטח שהולך והופך לצר): 

השלבים מלמעלה למטה: 

תשומת לב, סקרנות, עניין, שקילת רכישה, התלבטות, ביצוע. 

כלומר, משפך שיווקי נמצא בצד של הלקוח.

 

אסטרטגיית תוכן: נגזרת מהמשפך השיווקי. הבאת המשפך השיווקי לכדי ביטוי מעשי באמצעות כלל הפלטפורמות הדיגיטליות *המתאימות למוצר*. אסטרטגיית תוכן נמצאת בצד של בעל העסק או השירות (בצד המוכר).

 

פלנינג: באופן התואם את המשפך השיווקי ואת אסטרטגיית התוכן, הפלנר (כשמו כן הוא) יתכנן את התקציב ובעצם יתאים את התקציב הראוי לכל פלטפורמה.

 

אחרי שהבנו את המונחים הבסיסיים הללו בקצרה, אסביר מהי אסטרטגיית תוכן. נניח ויש מוצר חדשני ומדעי שמסייע לילדים להתגבר על בעיות קשב וריכוז, בצורה של קשת על הראש שלהם. הילדים משחקים במשחק מחשב, וכשהם מאבדים ריכוז המסך הופך מטושטש, וכשחוזר הריכוז – המסך חוזר להיות מסך המשחק. כן, זה לא מדע בדיוני. זה לקוח שביצעתי עבורו את אסטרטגיית התוכן (מוח מצוין).

 

אחת השאלות הראשונות שאסטרטג תוכן שואל את עצמו היא – האם מדובר על מוצר דחיפה או מוצר משיכה? מהו מוצר דחיפה? נכון, השם לא כ"כ סימפטי, אבל מוצר דחיפה הוא מוצר שאדם מעוניין בו רק אחרי שהוא נחשף אליו – או במילים אחרות, מוצר שאדם לא יחפש בגוגל (אלא אם כן נחשף ספציפית למוצר). לדוגמה, מוצרים כמו גימיקים חדשים למטבח הרבה פעמים קופצים לנו מול העיניים ברשתות החברתיות – מהסיבה הפשוטה שאנחנו לא מכירים אותם, אבל אחרי שאנחנו רואים אותם בעיניים מתעורר אצלנו הצורך או הרצון לרכוש. עולם ביטוחי בריאות הוא מוצר דחיפה קלאסי, משום שברוב המקרים האדם לא לחוץ לסגור ביטוח מהיום למחר, מדובר על איזושהי כוכבית שהבן אדם שם בראש לעשות "מתישהו" (אלא אם כן מדובר על ביטוח לפני טיסה או ביטוח חובה).

 

מוצר שני הוא מוצר משיכה. למשל, שמאי רכב. אם אני נזקק לשירותיו של שמאי רכב – ואני לא מכיר אחד כזה באזור שלי, כנראה שאפנה לגוגל ואחפש "שמאי רכב באזור באר יעקב". 

 

כמובן שאסטרטג תוכן צריך לשאול את עצמו עוד מיליון שאלות על המוצר – ולהכיר את המוצר, השוק והלקוחות מלפני ומלפנים.

 

מכאן, אני יודע לבנות את אסטרטגיית התוכן האיכותית ביותר – כזאת שמותאמת ללקוח, למשפך השיווקי ולמוצר.

 

החל מדף הנחיתה / מיניסייט / אתר – דרך שיווק בכלל הפלטפורמות:

גוגל / פייסבוק / אאוטבריין-טבולה / כתבות שיווקיות / קוארה / לינקדין / טיקטוק / אינסטגרם ועוד – ובאיזה אופן כדאי לשווק לכל פלטפורמה. אני בעצם כותב את אסטרטגיית התוכן והקופי, מה שהרבה אנשים מכנים "משפך שיווקי".

בואו פשוט נדבר...

היתרונות שלי

למה כדאי לעבוד איתי?

חסר לך מידע?

שאלות שתמיד שואלים

לדוגמה, לקוחות שואלים אותי האם קמפיין באאוטבריין / טאבולה יביא להם לידים. צריך להבין ששיווק זה עניין הוליסטי. הקמפיין הספציפי אולי יביא המון לידים ואולי לא יביא לידים בכלל. אבל כשמשווקים נכון וחכם, עם שכל, רגש ונשמה – הקסם מתרחש. אם מישהו קרא עליכם כתבה בטאבולה (נניח ולא השאיר פרטים), ואז אנחנו "רודפים" אחריו לרשת הפייסבוק, הוא רואה אותנו בטיקטוק ואז גם כשהוא מחפש בגוגל אנחנו קופצים, אז ככל הנראה הוא בסוף "יישבר" וירכוש מאיתנו ולא מהמתחרים. הסוד הוא להיות בולט – ונכון.

בגדול, כן. בקטן, ניתן מראש להתאים אסטרטגיה לתקציב.

כן, אני יצרתי סביבי צוות שיודע לספק מענה 360 לשיווק דיגיטלי, אנשי מקצוע מהטובים בארץ.

בואו נגיד ששיניתי אסטרטגיה שלמה לחברת פרסום שמחזיקה למעלה ממאה לקוחות, בלי להזכיר שמות – וגרמתי להם לשנות את שיטת העבודה באופן שייטיב גם עם החברה וגם עם הלקוחות.

המחירון שלי

ניהול אסטרטגיית תוכן