כתיבת מאמרים

איך כותבים מאמרים מנצחים?

כתיבת כתבות יח"צ: כתיבת שעיתונאים אוהבים

כדי להסביר על כתיבת כתבות יח"צ, אסביר כיצד מתנהל היומיום של עיתונאי במחלקת הדיגיטל. מגיעים למשמרת – לפעמים אומרים לנו על מה לכתוב ולפעמים יש זמנים מתים. בזמנים המתים האלה שותים קפה, מדברים שטויות, נותנים למוח קצת לנוח – ואחרי שעשינו את כל זה, מחפשים על מה לכתוב. יש כל מיני דרכים, אחת מהן הייתה ללכת לתיקייה שנקראת "ריכוז" – שם כולם מנסים לדחוף את עצמם, לקדם את עצמם ולמשוך את תשומת לב העורכים. כולם: עיתונאים מתוך המערכת, יח"צנים, בעלי עסקים, עמותות, מפלגות ועוד. 

ואני בן 25 (באותו הזמן) מחליט על מה מעניין אותי לכתוב ועל מה פחות. אני אגלה לכם סוד. לפעמים יש ימים יותר שוחקים ומעייפים. אז הייתה בוחר כתבה אולי קצת פחות מעניינת, אבל שכתובה טוב ונכון, כזו שיש לי פחות התעסקות איתה. אבל זה סוד, אז אל תגלו.

מה זה כתבת יח"צ?

אל תתבלבלו בין כתבה ממומנת לבין כתבת יח"צ. בכתבה ממומנת – אתם משלמים לגוף התקשורת על עצם הפרסום (יש המכנים זאת "שטח פרסום"). בכתבת יח"צ אתם משלמים ריטיינר קבוע לאיש או חברת יח"צ, כדי שינסו לגרום לכם להופיע בכלי התקשורת באמצעות קשרים ובאמצעות אינטרסים משותפים.

 

דוגמה ליח"צ

למשל, אם חברת "אסם" מוציאה חטיף חדש – זה עשוי לעניין את הקהל הרחב. קרמבו חדש בטעם בננה לצורך העניין. תודו שזה מעניין. כתבה בנושא תביא קליקים וכניסות לאתר. איש היח"צ של אסם ינסה לדחוף את הכתבה לכלי תקשורת שונים באמצעות תיקיית הריכוז ובאמצעות קשרים ישירים. 

 

העורכים יבינו שיש כאן עניין וקליקים, ובסיכויים גבוהים יבחרו לערוך את הכתבה ולהציב אותה באתר, זאת למרות שגוף התקשורת לא קיבל תשלום ישיר עבור הפרסום. 

 

אני יודע לכתוב עבור העסק או חברת היח"צ שלכם את הכתבה המושלמת לכלי התקשורת, וכן, למצוא עבורכם את היח"צנים האיכותיים והאמינים ביותר בישראל.

בואו פשוט נדבר...

היתרונות שלי

למה כדאי לעבוד איתי?

חסר לך מידע?

שאלות שתמיד שואלים

בגדול, מדובר על שאלה שמופנית ליחצ"ן. לא ניתן להתחייב, זאת מפני שאנחנו לא יכולים להיכנס למוח של אותו עורך שאנחנו לא מכירים שיבחר או לא יבחר את הכתבה שלנו ספציפית.

זו השאלה האהובה עליי. קודם כל אני מדבר עם הלקוח – ודבר שני אני מבצע את המחקר שלי. בדיוק כמו שכתבתי למאות נושאים שאני "לא בא מהתחום" שלהם. כותב תוכן צריך להיות סקרן ולדעת על הרבה דברים קצת ועל קצת דברים הרבה. אגב, כתבתי על זה בעבר פוסט מעניין, חצי רגל בחוץ חצי רגל בפנים.

אני עושה הכל כדי שלא יהיה צריך בכלל תיקונים, אבל ברוב המקרים יהיה ללקוח מה להעיר או להאיר. נהוג לבקש שני תיקונים ברורים, ממוקדים וספציפיים לכל מאמר (אני אגלה לכם סוד, גם אם תבקשו שלושה לא נלך על זה לרב).

המחירון שלי

כתבת יח"צ מקצועית 300 מילה

300

+ מע"מ