דוברות וייעוץ תקשורתי

מהו יח"צ, מהו אייטם ממומן – ולמה הרבה מתבלבלים ביניהם?

איך אמרו בפרשת ווטרגייט? פולואו דה מאני. כשרוצים להבין מה ההבדל בין המונחים, צריך לשאול, לאן הכסף הולך?!

שאלה נוספת קשורה לזמן – מה צריך לעשות או לעבור כדי להשיג את התוצאה?

כתבה ממומנת – התשלום מגיע ישירות לכלי התקשורת. אם בא לך להופיע, למשל, בתוכנית הבוקר של אברי גלעד ולשווק את העסק שלך, אפשר לפנות למערכת ולבקש אייטם ממומן. אם המוצר הוא בסה"כ לגיטימי, כנראה שהמערכת תשוש לקחת את כספך ולהעניק לך כ-7 דקות תהילה לצד ענק התקשורת בבמה המכובדת (עזבו שתוכנית הבוקר הזאת לא קיימת יותר חוץ מביום שישי, זרמו רגע עם הרעיון).

כסף – הרבה. זמן – מיידי. משלמים את הכסף, קובעים זמן ויוצאים לדרך. 

יח"צ – כאן בעצם יש ניסיון לייצר מפגש אינטרסים בינך לבין כלי התקשורת.

למשל: אם אני איש שיווקי דיגיטלי, ועלתה במוחי הצעה לאייטם מעניין עבור התקשורת. "טיפים לשיווק דיגיטלי – שרוב משרדי הפרסום לא מכירים" או "הכנה לעסק לפני הגעה למו"מ עם סוכנות דיגיטל", ניתן לפנות לכלי התקשורת, להציע את האייטם, להציג אותו נכון ולקוות שכלי התקשורת יראה זאת כמספיק מעניין כדי להפוך לאייטם.

כסף – כאן יש שתי אפשרויות. ניתן לעשות יח"צ עצמי בחינם. למשל, לאחרונה כתבתי כתבה שיווקית עבור לקוח, שהיה לו קשרים באתר "כיפה", וכך הוא הצליח לדחוף את האייטם לתקשורת מבלי לשלם על כך, אבל לרוב שוכרים את השירות של חברת יח"צ או של איש יח"צ עבור ריטיינר חודשי.

מבחינת הזמן: זה תהליך יותר ארוך מאשר אייטם ממומן, ובנוסף אתם נתונים לחסדיהם של כלי התקשורת, אבל לדעתי, אייטם יח"צ בעל תוקף וסמכותיות גבוהה יותר מאייטם ממומן.

נ.ב: היום הכל מתערבב – ויכול להיות שאיש יח"צ יראה לנכון לקבוע אייטם ממומן כחלק מפעילות יח"צ כללית.

רוצים להתייעץ?
בואו פשוט נדבר...

היתרונות שלי

למה כדאי לעבוד איתי?

המחירון שלי

ריטיינר חודשי, משתנה ותלוי בנסיבות.